GRILOVANÁ PODZIMNÍ ZELENINA

GRILOVANÁ PODZIMNÍ ZELENINA

V tomto receptu máte spoustu volnosti – co do výběru zeleniny i dochucení. Použijte zeleninu podle toho, jakou máte rádi a ideálně tu, která je zrovna v sezóně. Na podzim se hodí dýně, mrkev, celer, petržel, řepa, patizon, brambory, cibule, růžičková kapusta, cuketa, rajčata, květák či brokolice. Ale pozor, každá zelenina vyžaduje jinou délku přípravy. Chcete-li si tedy ušetřit práci s postupným přidáváním jednotlivých druhů, použijte najednou jen druhy zeleniny s podobnou délkou přípravy. Například z předchozího výčtu jsou rajčata a cuketa rychle hotové, zatímco kořenové zelenině, bramborům a květáku to trvá déle. Také při krájení se snažte, aby byly všechny kousky přibližně stejně velké a opekly se rovnoměrně. Jestliže chcete použít květák či brokolici a nechce se vám je předvářet, nalámejte je opravdu na velmi malé růžičky, aby nebyly tvrdé.

U dochucení se meze nekladou, ale mohu-li vám dát radu, všeho s mírou. Nechcete přece přijít o jemnou, nasládlou chuť grilované zeleniny. Použít můžete čerstvé i sušené bylinky, ale vystačíte si klidně i jen se solí a čerstvě mletým pepřem. Výbornou službu vám také prokáže tymián, rozmarýn či šalvěj. Chcete-li něco trošku exotičtějšího a štiplavějšího, použijte chilli vločky, mletou papriku či římský kmín. Jen nezapomeňte, že čerstvé bylinky se snadno spálí, takže je lépe je k zelenině přidat až před koncem pečení.

A nyní pojďme na recept!

Grilovaná podzimní zelenina
Porce: 2 porce
Ingredience
  • kousek muškátové dýně
  • 2 mrkve
  • 1 petržel
  • kousek celeru
  • 2 cibulky
  • 1-2 lžíce oleje
  • malý svazek šalvěje
  • sůl a pepř
Postup
  1. Nejprve předehřejte troubu na 220°C. Očistěte, oloupejte a omyjte veškerou zeleninu. Poté veškerou zeleninu nakrájejte na přibližně stejně velké hranolky, cibulky rozčtvrťte.

  2. Máte-li rádi zeleninu spíše křupavější, osušte jednotlivé hranolky papírovou utěrkou. Poté všechny přesuňte do větší mísy, přidejte cibuli a takové množství oleje, aby byla po promíchání všechna zelenina obalená. Osolte, opepřete a přendejte na plech vyložený pečícím papírem. Dejte si pozor, aby se zelenina nepřekrývala, aby se vám rovnoměrně opekla.

  3. Snižte teplotu v troubě na 200°C a dejte do ní plech se zeleninou. Pečte přibližně 20 minut. Poté zeleninu promíchejte, přidejte lístky šalvěje a znovu ji poctivě rozložte do jedné vrstvy.

  4. Zeleninu pečte dalších asi 10 minut, dokud nebude měkká a z vrchu opečená. Nezdá-li se vám opečení před koncem ještě dostatečné, klidně zvyšte na posledních pět minut teplotu v troubě na 220°C.

  5. Zeleninu použijte jako přílohu, anebo si ji vychutnejte jen
    tak místo brambůrek u televize. Ideálně s jogurtovým dipem
    s čerstvými bylinkami.

Sdílejte


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *